maandag 13 april 2015

En toen waren ze nog met vier ...


Sinds mijn laatste blogpost hebben we niet stilgezeten. Ik eindigde niet met acht, maar toch met zeven potentiële deelnemers voor de ecotuindagen van Velt.

Maar na passage van velt-lesgever Frans tijdens de nazomer, is er na wijs beraad één tuin afgevallen. Niet dat ie niet eco genoeg zou zijn - verre van - maar de tuin zal volgend jaar het slachtoffer worden van wat verbouwingen aan het woonhuis van de eigenaar en het zal teveel een werf zijn.  Maar wellicht doet die tuin wel binnen twee jaar mee ...

Dus net voor de winter had ik een deelnemerslijstje van zes tuinen, dat ik met veel trots kon doormailen aan Velt.

Helaas vielen er in het voorjaar nog twee af. Bij de ene tuin de gezondheid van de tuinierster die het wat laat afweten, en bij de andere tuin grote wateroverlastproblemen door de lekkende afvalwaterleiding van de buur.

Het leek op een ogenblik wel een verhaal van Agatha Christie te worden.

Maar tenslotte kunnen we vier tuinen aanbieden - wat ook al mooi is niet?

1 opmerking:

Muggenbeet zei

Dat geloof ik, 4 in 1 gemeente is een prima resultaat, zeker als je kijkt hoe weinig tuinen in Vlaanderen maar open zijn.